-

Köp- och leveransvillkor

Alla köp sker i svenska kronor (SEK). Priser för konsument inkluderar moms.

Leveranskostnad
Fraktavgift tillkommer på order. Kostnaden för frakt beror på vart leveransen ska skickas:
Sverige: 45 kr
Finland, Danmark: 110 kr
Tyskland, Belgien, Storbritannien, Nederländerna: 130 kr
Frankrike, Italien, Norge, Polen, Slovenien, Lettland, Litauen, Irland, Estland: 190 kr
Schweiz, Island: 300 kr Grekland, Portugal: 360 kr
Kanada, Turkiet, USA: 435 kr
Förenade Arabemiraten, Argentinia, Chine, Japan, Korea: 520 kr
Om ditt land inte finns på listan, vänligen kontakta oss så ordnar vi det!

För länder utanför EU tillkommer mottagarlandets tullkostnader och skatter. Du är ansvarig för att importtull och skatt betalas. Om du är osäker på avgifterna, vänligen kontakta ditt lokala tullkontor.

Leveranstid
Leverans inom Sverige.
Vi skickar som regel inom 1-2 dagar. Om varan skulle vara slutsåld eller har längre leveranstid än förväntat informeras du via e-post. Vi samarbetar med DHL och PostNord. Normal leveranstid är ca 2 dagar med undantag för helger och vissa delar av norra Sverige. Ditt paket finns att hämta hos närmaste paketombud efter att du aviserats via sms eller e-post. Du har 14 dagar på dig att hämta ditt paket, därefter går det i retur.
Leverans utom Sverige.
Vi skickar som regel inom 1-2 dagar. Leveransen tar 4-6 arbetsdagar och leverans till din hemadress. Du får ett meddelande så snart varorna lämnar vårt lager.

Köp
Ditt köp bekräftas med e-post eller sms. När din leverans finns att hämta hos ditt lokala DHL- eller PostNord-ombud, skickas avisering via sms eller e-post. Vi polisanmäler alltid falska beställningar eller andra bedrägeriförsök. Kredit och betalkort Vi accepterar Mastercard samt Visa. Väljer du att betala med någon av dessa betalar du ingen kortavgift. Vi samarbetar med betalväxeln DIBS som garanterar en snabb och säker betalning. Vi sparar aldrig dina kortuppgifter då överföringen sker med en SSL-kryptering, detta innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

Faktura
Vi samarbetar med Klarna AB som erbjuder fakturabetalning samt delbetalning. För att få handla med Klarna faktura måste du uppfylla vissa krav: • Du måste ha fyllt 18 år. • Vara utan betalningsanmärkningar. • Din adress måste vara samma som du är folkbokförd på. • Du får inte ha obetalda krav från Klarna. När du slutför ett köp genomför Klarna en förenklad kreditprövning och kontrollerar att kraven ovan uppfylls.

Klarna konto
Vill du själv kunna välja hur mycket du vill betala varje månad är Klarna konto betalsättet för dig. Med Klarna konto får du alltid hem dina varor innan du betalar. Du kan även samla alla dina köp på ett konto, detta gäller alla köp du gör via Klarna konto. För mer information kontakta Klarna AB www.klarna.se  

Returrätt
Enligt distans- och hemförsäljningsavtalslagen (2005:59) har du som kund ångerrätt i 14 dagar efter att du tagit emot varan ifrån oss. Varor som återsändes skall vara oanvända och i oskadad originalförpackning. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. Vill du som kund utnyttja din ångerrätt skall du kontakta Almedahls kundtjänst, se kontaktinformation, för erhållande av returnummer (RN). Returer skickas väl emballerade tillsammans med namn, ordernummer och anledning till returen. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på 300 kr. Denna avgift motsvarar de kostnader som uppkommer för oss att skicka ut paket samt ta emot en retur.  

Reklamationsrätt
Tre års reklamationsrätt gäller enligt Konsumentköplagen. Vid reklamation skall du alltid kontakta Almedahls kundtjänst, se kontaktinformation, och uppge beställningsnummer, orsak till reklamationen samt gärna bifoga bilder på skadan. Vid reklamation av defekt vara skall du som kund begära ett RN (returnummer) och fraktetikett. Skicka aldrig varor utan att först avtala med oss, för hanteringen är det viktigt att vi vet att paket är på väg. Glöm inte att emballera produkten väl. Om du helt uppenbart har paketerat produkten felaktigt kan du komma att krävas på ersättning. I de fall returanledningen är reklamation och fel som ej kan påvisas, utgår en avgift om 300 kr. Försändelser som saknar RN återsänds till avsändaren och fraktkostnaden debiteras. Vid eventuell tvist lovar vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Transportskada
Vid synliga skador på paket eller emballage är det viktigt att du anmäler detta direkt till utlämningsstället. Kontakta vår kundtjänst, se kontaktinformation. Dolda transportskador anmäls snarast möjligt till vår kundtjänst för hantering av skadan.
 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen